luni, 4 septembrie 2017

Leapșa: Book Blogger Tag

Am primit de la Antoaneta o simpatică provocare: Book Blogger Tag. Despre ce e vorba? Citiți și aflați!

3 lucruri pe care nu le suporți la o carte
Ce-mi vin acum în minte: violența împotriva animalelor (împotriva oamenilor nu mă deranjează, așa sunt eu, mai truli :)) ), pasajele excesiv de romantice, cărțile lipsite de substanță. 

Descrierea locului tău preferat de citit
În pat, dar de regulă pot citi oriunde: la masă, în autobuz, în metrou, în mașină, la plajă.
Mi-am adus aminte o fază haioasă: eram în liceu, clasa a 12-a și nu știu de ce ne scoseseră afară, în curte. Eu stăteam pe niște bănci suprapuse, din alea ca pe stadion, cu cartea în față și cu căștile în urechi. Învățam, n-aveam treabă. O colegă se uită la mine și mă întreabă: „Sorina, dar cum poți să citești aici? Nu te deranjează?”. La care prietena mea cea mai bună, crezând că eu n-am auzit, fiind cu căștile în urechi, îi răspunde: „Păi Sorinica poate să citească și în pom.” :)))))))))

3 confesiuni legate de cărți
1. Mi-am făcut un obicei de a citi seriile în dezordine. În loc să încep și eu, ca omul, cu prima carte, se întâmplă să încep cu a nu știu câta din serie și abia apoi să le iau la rând. Așa am descoperit Harry Potter: prima carte nu mi s-a părut cine știe ce și am lăsat-o. Mi-o și împrumutase cineva și nu puteam s-o țin la nesfârșit. Apoi, de Crăciun am primit volumele 2 și 3. Le-am citit și m-am îndrăgostit de serie. Numai că am citit primul volum abia după al patrulea! 
Așa am făcut și cu seriile Cassandrei Clare. În loc să încep ca orice om normal la cap cu „Dispozitive infernale”, am început cu o carte extra: Cronicile lui Magnus Bane. Abia apoi am citit „Instrumente mortale”, urmate de „Dispozitive infernale”. Deci exact de la coadă la cap :))) Mă mir că n-am citit mai întâi „Doamna de la miezul nopții”! :))))))))
2. Ador romanele polițiste (cred că v-ați dat seama, deci nu știu cât se potrivește cuvântul „confesiune”) :)))))))))
3. Am obiceiul de a „mi se pune pata” pe un autor și nu mă las până nu-l termin :))). Citesc tot ce a scris, aflu totul despre el etc. Un comportament cam obsesiv :))

Care carte te-a făcut să plângi ultima dată?

Unii zic că ei nu plâng la cărți. Eu sunt sinceră: da, plâng la cărți, dar nu se întâmplă des. Trebuie să mă miște serios cartea pentru a-mi smulge lacrimi. 
Am plâns la câteva cărți de-a lungul timpului, însă cea mai recentă este „Prințesa mecanică”, din seria „Dispozitive infernale”, de Cassandra Clare.

Câte cărți se află pe noptiera ta?
N-am noptieră :))) În prezent zugrăvesc și sunt toate claie peste grămadă. Nici în mod normal n-am noptieră, ci un fel de vitrină cu de toate. De regulă, țin acolo vreo 5-6 cărți, grosul fiind depozitat în bibliotecă, prin genți și pungi, pentru că nu mai am unde să le pun :))). Dar revenind la cele 5-6 din vitrină, sunt câteva care mi-au plăcut foarte mult + cartea pe care o citesc la momentul respectiv.

Care este gustarea ta preferată în timp ce citești?
Cafea, fără niciun dubiu!

Alege 3 cărți pe care le-ai recomanda oricui
Of, așa sunt multe! Dar ca să mă conformez: seria Harry Potter, „Contele de Monte-Cristo” și „Coșmar” de Rodica-Ojog Brașoveanu.

Arată-ne o poză cu raftul preferat din bibliotecă
Cum v-am zis, zugrăvesc în casă, așa că biblioteca mea e in cutii momentan :)). Nu prea am poze cu biblioteca mea. Nu că nu aș aprecia-o, ci... pentru că sunt extrem de dezordonată :)))

Care este cel mai mare secret de cititor al tău?
O să-l citez pe Dumbledore, când vorbea despre un secret pe care îl știe toată școala, respectiv, toată lumea. Ador romanele Agathei Christie! :))

Provoc mai departe pe MiliEva și Cosmin

5 comentarii:

  1. Foarte frumose raspunsurile tale si in felul acesta am aflat lucruri interesante despre tine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoase raspunsuri. Raspund si eu acum, dar voi posta abia maine. (apropos, adu-mi aminte maine seara, daca vezi ca nu am postat)

    RăspundețiȘtergere
  3. Esti foarte amuzanta, Sorina! Imi plac mult raspunsurile tale si ma bucur ca ai raspuns la provocare :)

    RăspundețiȘtergere