miercuri, 19 aprilie 2017

Ce spuneți de finalul din „Toria”?

ATENȚIE! ACEST ARTICOL ESTE PLIN DE SPOILERE! CITIȚI PE RISCUL VOSTRU!
Dacă ați ajuns pe această pagină, înseamnă că nu vă sperie spoilerele sau că deja ați citit „Toria”, ultima carte a Nicoletei Tudor.
Așa, acum pot să vorbesc. Doamne, ce mi-a făcut cu finalul!!! La așa ceva chiar nu mă așteptam! Happy end, dar în același timp, dramatic, dacă se poate spune așa ceva. Cineva chiar a suferit în urma alegerii Mădălinei, dar nu cine mă așteptam eu. Eram aproape sigură că Mădălina va rămâne cu Naum, iar de-a lungul romanului, îmi imaginam mai multe alternative:
1. Se va despărți de Sorin, care va rămâne cu asistenta, iar Maria și Matei își vor urma fiica pe Toria, revenind din când în când pe Pământ, pentru a-și vizita rudele.
2. Același scenariu de mai sus, doar că Mădălina va rămâne pe Toria și își va vizita părinții rămași pe Pământ aproape zilnic. Și cu spitalul cum rămâne? Ei bine, în ambele cazuri, Mădălina va ajunge o vindecătoare renumită pe Toria, datorită pregătirii medicale, dar mai ales, datorită puterilor sale magice.
3. Mădălina va face naveta: pentru că nu poate renunța la spital, ziua merge pe Pământ, la serviciu, iar seara se întoarce pe Toria, pentru a fi alături de soțul ei, Naum. Oricum, Naum este ocupat toată ziua, ca orice conducător. Așa că nu va trebui să-l aștepte toată ziua, ci își va face și ea treaba. Tatăl său, Matei, este mai mult pe Toria decât pe Pământ, de când face parte din Consiliu, așa că atunci când ea pleacă, el se întoarce și invers.
Dar să revenim la finalul real! Mădălina rămâne cu Sorin, având un copil cu Naum. Nu se poate, chiar ajunge să-mi pară rău de Naum! Am rămas contrariată, cu atât mai mult cu cât seria se termină. Acel „SFÂRȘIT” mă omoară! Sigur nu urmează o continuare, în care Naum să-și facă apariția? Nu știu, dar nu mă împac! Dacă la sfârșitul celui de-al doilea volum, și mie mi se părea Sorin varianta cea mai bună, acum nu! După mine, Mădălina n-are ce căuta cu Sorin! Cum se poate întoarce la Sorin, după tot ce a trăit împreună cu Naum, după ce au luptat cot la cot în acea bătălie? Cum de nu-i zboară gândul la Naum de fiecare dată când își privește fiul în ochii negri? Nu, tot ce sper este o continuare, în care drumurile li se vor intersecta din nou!
Totuși, acest final este mai dramatic, te face să te gândești la el și după ce ai închis cartea. Dacă Mădălina ar fi rămas cu Naum și și-ar fi crescut fiul pe Toria, toată lumea era mulțumită, am fi avut un sentiment plăcut, dar poate că a doua zi nu ne-am mai fi gândit la cum s-a terminat.
Finalul real, însă, ne face să ne punem tot felul de întrebări; acel 3 ani și 5 luni (dacă nu este născut prematur, nu prea văd cum ar fi fiul lui Sorin și chiar în această situație aș fi avut îndoieli), ochii negri, ca ai lui Naum, și mai ales vorbele lui Iani: „- Ooo, dar este țigan de-al nostru, dacă mă uit bine la el”, răsucesc cuțitul în rană.

Chiar să nu mai aibă Mădălina nici o nedumerire asupra viitorului sau îi este teamă de ce ar putea vedea țiganca în palma ei? O întrebare la care numai autoarea poate răspunde…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu